NORTH AMERICAN NICKEL RAPPORTER OM ORDINÆR GENERALFORSAMLING OG EKSTRAORDINÆRT AKTIONÆRMØDE

June 29, 2016

Vancouver, British Columbia 29. juni, 2016 - North American Nickel Inc. (TSX VENTURE: NAN) (OTCBB: WSCRF) (CUSIP: 65704T 108) ("Selskabet") meddeler hermed om resultaterne af den ordinære generalforsamling og det ekstraordinære aktionærmøde ("Aktionærmødet") afholdt den 29. juni 2016.

Aktionærerne ratificerede og godkendte antallet af direktører til seks (6) og Doug Ford, Jim Clucas, Gilbert Clark, Christopher Messina, Keith Morrison og John Sabine blev genvalgt som bestyrelsesmedlemmer i selskabet for det efterfølgende år. Edward Ford og John Roozendaal stod ikke til genvalg på generalforsamlingen.

North American Nickel´s CEO, Keith Morrison erklærede "På vegne af North American Nickel´s bestyrelse og aktionærer, vil jeg gerne takke Mr. Edward Ford og John Roozendaal for deres tid og kræfter på at fremme målene i selskabet, og ønsker dem alt godt i deres fremtidige bestræbelser."

Desuden blev Dale Matheson Carr-Hilton Labonte LLP genvalgt som revisorer, og aktionærerne godkendte selskabets aktieoptionsprogram som beskrevet i Management Information Circular dateret 24. maj, 2016.

Om North American Nickel

North American Nickel er et mineralefterforskningsselskab med 100% ejede eneretsprojekter i Maniitsoq, Grønland og Sudbury, Ontario.

Maniitsoq-projektet i Grønland er en nikkelregion der omfatter en 2.985km2, der dækker en lang række højlødige nikkel-kobber sulfid-mineraliseringer associeret med norit og andre mafisk-ultramafiske intrusiver i det Grønlandske Norit Bælte (GNB). Det >75 kilometer lange bælte er beliggende langs den sydvestlige kyst af Grønland med adgang fra den eksisterende Seqi dybvandshavn (se NAN pressemeddelelse dateret 19. januar 2015) der kan besejles året rundt og har stort potentiale for vandkraft.

Post Creek/Halcyon områderne er strategisk beliggende ved siden af KGHM International´s historiske Podolsky kobber-nikkel-platingruppe mine. Forekomstsområdet ligger i forlængelsen af Whistle Offset Dyke strukturen. Sådanne geologiske strukturer huser signifikante Ni-Cu-PGM forekomster og producerende miner i Sudbury området.

PÅ VEGNE AF BESTYRELSEN

Mark Fedikow præsident
North American Nickel Inc.

Kontaktoplysninger:
North American Nickel Inc.
Jaclyn Ruptash
604-986-2020 eller gratis: 1-866-816-0118

Hverken TSX Venture Exchange eller dennes serviceudbydere (som defineret i børsens vedtægter), kan drages til ansvar for berettigelsen eller nøjagtigheden af denne meddelelse.

604.770.4334 1.866.816.0118
C/o Bennett Jones LLP Attn: Sander Grieve 3400 - One First Canadian Place, P.O. Box 130,
Toronto, Ontario, M5X 1A4